Лодка 1 5 2

Миколаївська міська рада Адміністрація Інгульського району міста Миколаєва Адміністрація Корабельного району міста Миколаєва Адміністрація Центрального району міста Миколаєва
Погода

ГУ ПФУ в Миколаївській області

​Запитання-відповіді: Електронна трудова книжка та е-лікарняний

 

1. Чи будуть відображатись в електронній трудовій книжці догани чи заохочення працівника?

- При оцифруванні трудової книжки особи, інформація про догани та заохочення вноситься як “інформація”.

2. Чи видається керівником наказ або розпорядження про видачу трудової книжки на руки після сканування та передачі в Пенсійний фонд роботодавцем електронної трудової книжки?

- так, після сканування та передачі до Пенсійного фонду, трудова книжка видається на руки працівнику під підпис.

3. Чи буде розмежування основного місця роботи працівника та сумісництва в електронній трудовій книжці?

- при оцифруванні трудової книжки буде відображено розмежування місця роботи працівника за основним місцем роботи та сумісництвом (ознака “тип події”)

4. Яким чином скановані дані переводяться у цифровий формат і хто це повинен робити : працівник кадрової служби чи Пенсійний фонд?

1 варіант. Оцифрування відомостей про трудову діяльність працівника на підставі сканованих копій документів, здійснюється відповідальною особою органу Пенсійного фонду України шляхом доповнення персональної облікової картки застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацією, наявною в сканованих копіях документів.

2 варіант. На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду, в кабінеті роботодавця, надана можливість для оцифрування (внесення) трудової книжки відповідальною особою кадрової служби роботодавця.

5. Як вносити інформацію в електронну трудову книжку відносно працівника, який вперше прийшов на роботу і не бажає, щоб йому заповнювали паперову трудову книжку?

- усі данні про трудові відносини обліковуються в електронній трудовій книжці на підставі звітності роботодавця щодо нарахування єдиного соціального внеску (з 2021 року квартальний звіт - Податковий розрахунок).

6. Який термін передачі трудових книжок до Реєстру застрахованих осіб?

- Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» визначено п’ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника. В першу чергу необхідно передати скан-копії трудових книжок працівників, які набувають право на пенсію.

7. Чи сканувати документи про освіту, про народження дітей, про службу в армії?

- за бажанням працівника, кадрова служба має можливість додати до звернення за типом «скан-копія трудової книжки» документи про освіту, народження дитини, службу в армії тощо.

8. Людина працювала за основним місцем роботи та за сумісництвом, була звільнена з основного місця роботи, але за сумісництвом її не оформили як основного працівника, як в такій ситуації буде нараховуватися пенсія?

Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” до працюючих пенсіонерів відносяться особи, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб - підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та в інших фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи (надають послуги) на підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.

Враховуючи вище зазначене особа вважається працюючою.

Пенсіонерам, які працюють (провадять діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), після звільнення з роботи або припинення такої діяльності пенсія перераховується з урахуванням розміру  прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність/мінімальної заробітної плати, визначених законом на дату звільнення з роботи або припинення такої діяльності.

9. Як оплачувати е-лікарняні сумісникам?

- для роботодавця сумісника формується копія е-лікарняного. З дня отримання страхувальником копії е-лікарняного в Особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та набуття ним статусу «Готовий до сплати» кадри або інша відповідальна особа роботодавця визначає страховий стаж, для розміру допомоги. Далі інформація потрапляє до комісії (уповноваженого) із соціального страхування, яка призначає та оформлює своє рішення протоколом встановленої форми. Бухгалтерія здійснює розрахунок матеріального забезпечення на підставі лікарняного та рішення комісії із соціального страхування, формує заяву-розрахунок та надсилає її до органу Фонду соціального страхування.

10. Після звільнення працівника, в установу до оплати надійшов електронний лікарняний лист, який виданий після звільнення працівника. Які дії кадрової служби: чи потрібно комусь повідомляти, про те, що лікарняний не буде оплачуватися і, що людина захворіла після звільнення?

- Е-лікарняний формується на підставі звітності роботодавця. Отже, факт формування е-лікарняного, сформованого за період після звільнення працівника, свідчить про відсутність на момент формування е-лікарняного даних у звітності страхувальника про припинення відносин з даною особою. З питання вживання заходів у цьому випадку пропонуємо звернутись до відповідного органу Фонду соціального страхування України.

 

 

 

З 1 січня 2022 року змінилась вартість легкового автомобіля, з якої сплачується збір на обов’язкове державне пенсійне страхування

 

Збір на обов’язкове державне пенсійне страхування сплачується підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, а також фізичними особами, які набувають право власності на легкові автомобілі при першій державній реєстрації автомобіля в Україні в територіальних органах з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України, у розмірі залежно від вартості легкового автомобіля:

3 відсотки – якщо вартість легкового автомобіля не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (у 2022 році – із суми до 409365 грн);

4 відсотки – якщо вартість легкового автомобіля перевищує 165, але не перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (у 2022 році – із суми понад 409365 грн до 719490 грн);

5 відсотків – якщо вартість легкового автомобіля перевищує 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня звітного року (у 2022 році – із суми понад 719490 грн).

Довідково: Законом України “Про Державний бюджет України на

2022 рік” встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 1 січня 2022 року – 2481 грн.

 

 

Щодо пенсійного забезпечення жінок, які народилися у період

 

 

з 1 січня 1962 року по 31 грудня 1962 року

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 963 “Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб у 2022 році та в подальшому” (далі – Постанова № 963) передбачено, зокрема, встановлення при призначенні пенсій за віком жінкам, які народилися у 1962 році, щомісячного підвищення в розмірі 9 відсотків пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон № 1058).

Підвищення до пенсій встановлюється при дотриманні таких умов:

  • дата народження жінки – з 1 січня 1962 року по 31 грудня 1962 року,
  • пенсія за віком призначається відповідно до статті 26 Закону № 1058 вперше (раніше жінка не отримувала будь-яку пенсію).

Жінки, які раніше отримували пенсію по інвалідності, за вислугу років чи у зв’язку з втратою годувальника, при переведенні на пенсію за віком права на встановлення підвищення не мають.

Розмір підвищення визначається індивідуально та залежить від розміру пенсії жінки, обчисленої з урахуванням набутого нею страхового стажу та заробітної плати, з якої сплачено страхові внески (формула наведена у статті 27 Закону № 1058).

Зазначене підвищення встановлюється в межах максимального розміру пенсії, визначеного Законом № 1058 – 10 прожиткових мінімумів, визначених для осіб, які втратили працездатність.

 

Довідково: Жінкам, які народилися у період по 31 грудня 1961 року, при призначенні пенсій за віком, в т. ч. за зверненнями у 2022 році, встановлюється підвищення до пенсії на умовах та у розмірі, визначеному частиною третьою статті 29 Закону № 1058 – 2,5 відсотка за кожні шість місяців більш пізнього виходу на пенсію, починаючи з 55 років до досягнення ними 60-річного віку.

 

 


 

 

А ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО ПЕНСІЮ МОЖНА ПРИЗНАЧИТИ

НЕ ВИХОДЯЧИ З ДОМУ?

 

Подбати про призначення пенсії при досягненні пенсійного віку можна заздалегідь, скориставшись можливостями вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (розділ «Щодо пенсійного забезпечення» пункт «Анкета надання інформації для автопризначення пенсії за віком»).

Сервіс автоматичного призначення пенсії дає можливість надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно, без будь-яких часових обмежень. Крім того, фахівцями Фонду буде завчасно проведено опрацювання та, в разі необхідності, перевірку наданих документів.

Дана послуга надається засобами вебпорталу з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП).

Користувач, який не є пенсіонером та який авторизувався на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП:

– заповнює атрибути анкети (заяву; загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);

– додає скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважає за необхідне надати) для підтвердження його права на певні доплати та пільги);

– підписує анкету-заяву КЕП та надсилає її до органу Фонду.

Документи, які надаються для призначення пенсії при опрацюванні звернення «Анкета надання інформації для автопризначення пенсії за віком» буде оцифровано та атрибутовано спеціалістами Фонду. На їх підставі буде сформовано електронну пенсійну справу, складові якої стануть доступні для перегляду у відповідному розділі на вебпорталі «Моя пенсія» особам, які набули статусу пенсіонерів.

Завжди на зв`язку, ваш надійний помічник з пенсійних питань

https://portal.pfu.gov.ua/


 

​Запитання – відповіді: електронні лікарняні

 

Що робити, якщо електронний листок непрацездатності не сформовано внаслідок відсутності на дату початку періоду непрацездатності у реєстрі застрахованих осіб інформації про трудові відносини?

Якщо особа, щодо якої створено медичний висновок про тимчасову непрацездатність, офіційно працевлаштована, необхідно виконати наступні кроки:

Крок 1 – в кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України перевірити наявність даних про трудові відносини – нараховану заробітну плату (пункт «Моя заробітна плата» – Заробітна плата/дохід (по страхувальниках)) або звернутися до роботодавця для перевірки в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду даних про трудові відносини.

Крок 2 – якщо даних про трудові відносини немає або вони недостовірні:

страхувальнику необхідно надати звіт за формою Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску;

якщо особа тільки прийнята на роботу, необхідно подати повідомлення про прийняття працівника на роботу;

у разі недостовірності даних страхувальнику необхідно подати уточнюючий звіт з достовірними даними.

Крок 3 – за результатами дій відповідно до кроку 2 перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи та /або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові відносини, поданих страхувальником.

Крок 4 – у разі коректного відображення даних про працевлаштування звернутись до лікаря з проханням повторно відправити медичний висновок про тимчасову непрацездатність до Електронного реєстру листів непрацездатності.

 


​Для зручності, оперативності і безпечності одержання пенсійних послуг в умовах дії карантину, Пенсійним фондом України для громадян створено низку онлайн можливостей їх отримання, не відвідуючи установи Фонду, через вебпортал електронних послуг.

Так, одна з послуг, яку можна отримати дистанційно - це запит на отримання таких електронних документів:

- довідка про доходи пенсіонера;

- індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-5);

- витяг з Реєстру застрахованих осіб (РЗО).

Звертаємо вашу увагу! Після заповнення всіх атрибутів звернення необхідно підписати Вашим кваліфікованим електронним підписом (далі-КЕП) та надати згоду на обробку персональних даних.

В результаті обробки звернення Вам буде надіслано зразок документу у вигляді pdf-довідки та електронний документ, підписаний КЕП ПФУ, який, згідно чинного законодавства, є аналогом паперового документу, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ.

Для використання послуги необхідно зайти на вебпортал ПФУ:

• за посиланням https://portal.pfu.gov.ua

• відсканувавши QR код


 

 

 

Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги

 

Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову            № 277 «Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України».

Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе перший конкурс для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ «Укрпошта».

За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:

1. Люди з інвалідністю І групи;

2. Особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;

3. Особи, які досягли 80-річного віку;

4. Одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.

Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.

 

Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до               1 вересня 2021 року повинні обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати пенсій з переліку який можна переглянути на інформаційній сторінці Пенсійного фонду України в розділі «Бюджет/Перелік банків, уповноважених на виплату пенсій» за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/.

У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ «Ощадбанк», який буде  відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.
 


 

 

З 01 квітня 2021 року змінено порядок виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії

 

 

 

Відповідно до Порядку виплат пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 року № 1596 (із змінами, які набирають чинності з 01 квітня 2021 року) визначено механізм виплати, зокрема, допомоги на поховання і сум пенсій, грошової допомоги, недоотриманих у зв’язку із смертю одержувача, шляхом зарахування на поточні рахунки осіб, які мають право на отримання таких виплат, в уповноважених банках.

         Уповноваженими банками є банки, визначені відповідно до Порядку відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. № 1231(із змінами).

         Таким чином, починаючи з 01 квітня 2021 року, вищевказані виплати будуть здійснюватися виключно через банківські установи. Тому, при звернені для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії до документів, що ідентифікують особу, та документів про смерть в обов’язковому порядку необхідно надавати реквізити банківського рахунку в форматі IBAN відкритого на особу, що звернулася за отриманням послуги.

         Перелік банків, які уповноважені на здійснення відповідних операцій можна переглянути на інформаційній сторінці Пенсійного фонду України в розділі «Бюджет/Перелік банків, уповноважених на виплату пенсій» за посиланням : https://www.pfu.gov.ua/ .
 


ПОШУК НА САЙТІ

 

Адміністрація Заводського району Миколаївської міської ради @ 2022